4x4 logo
2012. évi 4×4 Triál Bajnokság díjkiosztó, Balatongyörök – 2013. február 16.

2012. évi 4×4 Triál Bajnokság díjkiosztó, Balatongyörök – 2013. február 16.

2012 ”záró futama” – díjkiosztó Balatongyörökön

            A 2012. évi 4×4 Triál Bajnokság díjkiosztó ünnepsége rendkívüli módon idén 2013-ra tolódott. Február 16-án, szombaton, a hagyományokhoz híven a balatongyöröki Hotel Panorámában tartottuk díjkiosztó gálánkat egybekötve egy kis pihenéssel.

             A válság tetőzése ellenére sikerült végigcsinálni a tavalyi évet is, köszönhetően a kitartó versenyzőknek, segítőink áldozatkész munkájának és azon személyeknek, akik anyagilag is támogatták a sportágat. Köszönet illeti az Eurotrial Team Hungary-t és a Dél-Balatoni 4×4 Terepjárós Egyesületet, akik munkájukkal segítették a bajnokság szervezését és lebonyolítását!
Az ETH nemzetközi szinten is képviselte az országot a 2012-es svájci Európa bajnokságon, ahol Eigner Mihály vezetésével rendkívül eredményesen szerepelt a 7 autós magyar csapat: original és promodified kategóriában is elhoztuk az 1. helyet. Emellett mindenki tisztességesen helytállt és kiderült az is, hogy a „király kategóriában” a jövőben feltörekvő, komoly ellenfelekre számíthatnak más nemzetek versenyzői Boros Csaba és Hajdu Róbert személyében.

2013. 4X4 TRIÁL BAJNOKSÁG
2013 sem maradhat bajnokság nélkül, idén is 5 fordulót tervezünk (ezek tervezett időpontjai már láthatóak a honlapon és Facebookon is), augusztusban pedig ismét lesz EB. A lehetőségekhez mérten és a törvények betartásával idén is azon leszünk, hogy jobbnál jobb versenyeket szervezzünk versenyzőinknek! Ehhez minden feltétel biztosított, viszont ha bárki bármilyen segítséget nyújt, azt szívesen vesszük!

EREDMÉNYEK 2012-BEN
A komolyabb dolgoktól viszont térjünk át a tavalyi bajnokságra! Minden dobogósnak és különdíjasnak a GPS nyomkövető Kft. felajánlott plusz jutalmat – nekik ezúton szeretnénk megköszönni a felajánlásokat!
Original kategória:
– 6. Fábián Renáta és Hajdu Róbert
– 5. Tóth Dániel és Sipos Krisztina
– 4. Léránt Vilmos
– 3. Eigner Mihály, mivel itthon próbálgatta magát más kategóriában is, viszont begyűjtött egy újabb európa-bajnoki címet.
– 2. Ferenczi Sándor és Ferenczi Nikolett, egy olyan páros, akik szinte a semmiből bukkantak fel, ám a versenyeken való kitartó részvétel meghozta gyümölcsét; a folyamatos fejlődés pedig nemcsak autójukon, hanem a sofőr vezetési technikáján is észrevehető.
– 1. Sollich György, akinek vezetési technikája fordítottan arányos autójának romló állapotával.
Standard kategória:
– 4. Szabó Lajos és Hartung Péter
– 3. Takács Attila és Takács János
– 2. Takács János és Takács Attila
– 1. Varga Jeromos és Varga Béla, akik idén is hozták a szokásos formájukat, így stabilan tartják a helyüket.
Modified kategória:
A kategória versenyzői az utóbbi évek legnagyobb közdelmét vitték végig; hogy miért így alakult a sorrend, azt viszont csak ők tudhatják. A végsőkig küzdöttek a legjobb helyekért és a verseny szinte az utolsó pillanatban dőlt el.
– 6. Vég Sándor és Bakos László
– 5. Bakos László és Vég Sándor
– 4. Ottling Tamás és Ringhoffer Ákos
– 3. Őri Attila és Katona Vilmos, akik folyamatos fejlődésükkel legyőztek tapasztaltabb versenyzőket, de az idei 1. és 2. helyezett túl nagy falatnak tűnik – legalábbis egyelőre.
– 2. Krucsó Zoltán és Bartos Julianna Süni
– 1. Füzesréti Bálint és Takács Dóra, egy olyan páros, akik idén tértek vissza a versenyzők közé. Gyenge kezdés után erősen visszaestek, a somogybabodi fesztivál után pedig egy lyukas garast sem adtunk volna az autójukért, de innen volt szép nyerni!
Promodified kategória:
Több versenyző is nekivágott a bajnokságnak, ám nagy részük elrettent a kihívástól, így abszolút 1. Magyar Szilárd és Kovács Krisztián.
Prototype kategória:
A versenyzők az autóépítgetéseknek köszönhetően egy ideig küzdöttek egymással, de csak egy maradt, akinek az autója végig szerepelt: abszolút 1. Boros Csaba.

2012 legjobb helyszíne szavazás alapján Somogybabod lett; a díjat a DTE elnöke, Szabó Lajos vehette át.
A 2011-ben alapított Master of Trial vándorkupát a tavalyi mestertől, Boros Csabától 2012-es teljesítménye alapján Magyar Szilárd vette át.

A TÁMOGATÓK
Ahhoz, hogy a versenyzők idén is újabb kupákat zsebelhettek be, többek között kellett jó pár ember kitartó és lelkes munkája a tavalyi évben is, amelyet szeretnénk megköszönni és leszögeznénk, hogy továbbra is számítunk rájuk!
-bíróink: Fias Szabolcs, Lengyel Ágnes, Csokona Liza, Németh László, Vincze Péter, Paizs Ottilia, Kapronczai Gyöngyi, Kalocsai Zsuzsanna
-adminisztrátorunk: Pavelka Tímea
-2 lábon járó mentőegységünk: Remzső Péter
-fotósunk: Bagdi Ádám.
Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk megköszönni a támogatást Magyar Sziszinek és Hajdu Robinak, valamit Eigner Misinek is, akit újabb európa-bajnoki címe miatt is jutalomban részesítettünk.

Gratulálunk az elért eredményekhez, reméljük, idén is hasonló vagy még nagyobb küzdelmek lesznek a dobogós helyekért! Köszönjük a támogatást és a segítséget a fent említetteknek! Találkozunk 2013 első versenyén, melynek időpontja április 20., (a helyszín még kérdéses, de időben közzé fogjuk tenni!), addig mindenkinek rengeteg ideje van ráhangolódni egy újabb küzdelmekben gazdas, izgalmas triál-szezonra!

Lejegyezte: Liza
Lefotózta: Csoki

2012 eredmenyek honlap 01

Európa Bajnokság – Svájc – 2012. augusztus 05.

Európa Bajnokság – Svájc – 2012. augusztus 05.

Eurotrial 2012 Svájc – a magyarok bajnoksága

Augusztus első hétvégéjén, a svájci Auenstenben rendezték meg a 2012-es Eurotrial bajnokságot. A magyar csapat hét nevezővel vágott neki a bajnoki címek begyűjtésének, ami bár kevesebb, mint tavaly, mégis két új Európa bajnok-párost ünnepelhettünk vasárnap este.

A VERSENYZŐK
Kezdjük a beszámolót az esemény főszereplőivel, a versenyzőkkel! A modified kategóriát kivéve mindegyik kategóriában képviselték hazánkat.
Originalban az Eigner Mihály – Grünwald Pál versenyzőpáros hozta a legjobb eredményt, magabiztosan versenyeztek az egész hétvége alatt, ennek meg is lett a gyümölcse.
Kónya János szintén remekül vette az akadályokat – Oross Tamás volt a segítségével -, az ő versenyzésüknek azonban sajnálatos módon egy műszaki probléma vetett véget vasárnap. Az érdekesség náluk is megjelent, ugyanis megpróbálták kióvni az autót, de semmi rendelleneset nem találtak rajta.
Sollich György és navigátora, Kéri Tamás szintén jó eredményt érhetett volna el, ha a sofőr és az autó is épségben célbaér, de sajnos mindketten javításra szorultak, így nem tudták befejezni a versenyzést.
Standardben Molnár Zoltán és navigátora, Gulyás Gábor képviselte a magyarokat. Az első napon még magabiztosan tartották az első helyet, ám a második napot már nem tudták elkezdeni, ugyanis szombaton kióvták a versenyautót. Ez a hétvége folyamán akkorra már másodszor történt meg, de elsőre még vaklárma volt.
ProModiban a Magyar Szilárd – Kovács Krisztián páros küzdött a bajnoki címért. A navigátor által épített autó a magyarországi bajnokság 1. fordulóján kezdte pályafutását, ez alatt az idő alatt pedig tökéletesen összeszokott a sofőrrel, aki viszont már jó pár éve gyűri a triálpályákat. Szisziék az első nap végén 2. helyen álltak, de vasárnapra sikerült javítaniuk rajta.
Protoban Boros Csaba navigátor nélkül rótta a pályákat ”régi-új” szkarabeuszával, de sajnos ő sem tudta befejezni a versenyzést. Az újonnan elkészült autóval ugyanis még nem teljesen ismerik egymást, ezért a kisebb ”betegségek” után Csabi úgy döntött, nem küldi rögtön az intenzívre autóját, így a második napon abbahagyta a versenyzést.
Hajdu Róbert is hasonló helyzetben volt, bár neki ott volt Fábián Renáta, aki segített a szekciókban való közlekedést. Mivel az ő autójuk is a verseny előtt nem sokkal készült el, még össze kell szokniuk – bár a megszokott borulásokat már így is láthatta a nagyérdemű – ennek ellenére az erős középmezőnyben zárták a hétvégét.

ÍGY TÖRTÉNT…
A versenyzők után következzen egy kis beszámoló a hétvégéről!
A magyar delegáció már a hét elején megérkezett a helyszínre. A versenyzők pár nappal később, míg a szurkolótábor utolsó tagjai szombat hajnalban landoltak a kempingben. A közel fél napos út megtétele után mindenkinek szüksége volt a pihenésre a hétvége kezdése előtt, hogy mindenben segíteni tudja a versenyzők dolgát.
Szombaton 8 órakor elkezdődött a pályák nézegetése, a nehézségi szintek és az ellenfelek tehetségének felmérése, és persze a pályák teljesítése. Dél körül az idő kicsivel melegebb lett, így a cementbányában az átlaghőmérséklet 40°C körül volt. Ez a várakozó versenyautón való napozáshoz tökéletes volt, a versenyzőknek viszont egy kicsit megnehezítette a dolgát. Az ebédszünet alatt felváltva volt zárva a pályák fele 1-1 órára, ez alatt a versenyzők is magukba szívhattak egy kis energiát délutánra, és elláthatták egymást újabb tanácsokkal. A pályák este 6-ig voltak nyitva, ez kisebb fejtörést okozott a Magyar Sziszi – Kovács Krisztián párosnak, ugyanis az utolsó negyed órában még 2 pályájuk teljesítetlen volt, a sor pedig nagyon nem akart fogyni előttük, de végül sikeresen megoldották ezt a helyzetet is. A pályák teljesítése után lassan mindenki eljutott a pár km-rel arrébb lévő tömegzuhanyzókig, majd este a magyar táborban egy közös beszélgetés vette kezdetét az aznapi versenyzés értékelésével. Ezzel egy időben elkezdett esni az eső, illetve lehűlt pár fokot a levegő, így a testhőmérséklet növelése érdekében előkerültek a jól bevált ”doppingszerek”. Az éjszakába nyúló lazítás meghozta a gyümölcsét, vasárnap ugyanis az előző napon megszerzett helyezéseket többeknek sikerült megtartani, de volt, aki javítani is tudott rajta.
Vasárnap délelőtt az időjárás változott, már 9-10 óra körül elkezdett esni az eső. Ez nem feltétlenül volt előnyös a talajszerkezetet tekintve, egy originalos pályán például találtunk több méter hosszan egy jó fél méteres dagonyát is. Ez a nap sajnos már nem alakult olyan kedvezően, mint az első, ugyanis a nap végére csak 3 versenyzőpárosunk maradt, akinek az összes szekciót sikerült teljesítenie. Bár az eredményeket már a kihirdetés előtt 1 órával kifüggesztették, még így is ért minket egy nagyon kellemes meglepetés a színpadon. Eigner Mihály és Grünwald Pál megszerezte 2. európa bajnoki címét originalban. A meglepetés viszont csak ezután következett: Magyar Sziszi és Kovács Krisztián a papírok szerint a 2. helyen végzett, viszon a színpadon más kapta a 2. helyért járó díjat, így még az utolsó utáni pillanatban is sikerült még emlékezetesebbé tenniük az eredményhirdetést. Sziszi és Pippo ezzel először nyerték el a bajnoki címet, valamint megszerezték az 1. promodis európa bajnoki címet a magyaroknak.
Bár a bulizás elmaradt, a kis magyar csapat nem hagyta abba az ünneplést. Szép lassan mindenki visszaszállingózott a táborba, a legkitartóbbak pedig újra az éjszakába nyúlóan ünnepelték az újdonsült bajnokokat.
Hétfő reggel esőre ébredtünk, ami megkönnyítette a hazaindulást; érzékeny búcsút vettünk egymástól és ismét nekivágtunk a fél napos út megtételének.
Összegezve az Európa bajnokságot, megérte megtenni a Magyaroroszág-Svájc távolságot. Kevesebben voltunk, mint tavaly, de a jól összeszokott ”mag” összetartott, így hangulatban is hoztuk a megszokott színvonalat. A versenyzők száma is kevesebb volt, viszont annál jobb volt hallani, hogy a magyar himnuszt kétszer is eljátszották az eredményhirdetés alatt. Ezúton is szeretnénk még egyszer gratulálni a bajnokoknak és a résztvevőknek is az elért eredményekért! Legközelebb szeptemberben találkozunk a magyar bajnokság 4. fordulóján, amit már nevezhetünk úgy is, mint a 2013-as olaszországi EB-re való felkészülés 1. futamát.

Lejegyezte: Liza
Lefotózta: Csoki

3. forduló, Pusztaederics – 2012. június 09.

3. forduló, Pusztaederics – 2012. június 09.

Sok jó triálos kis helyen is elfér…

            A Zala megyei Pusztaederics minden évben bekerült a versenyhelyszíneink közé, ez idén sem volt másképp. Bár az időjárás közbeszólt, a hétvége mégis jól sikerült, ehhez pedig nagymértékben hozzájárult a helyi erők lelkesedése, segítőkészsége, és az alig 200 fős község vendégszeretete.

            A pusztaedericsi helyszínről minden triálosnak két dolog jut eszébe: először is a jellegzetes erdős terület, amiről már tudjuk, hogy versenyzés szempontjából nem tartozik a legkönnyebb terepek közé, néhány része még karók nélkül is eléri a modified kategória szintjét. Ezáltal az erdős terület keményen próbára teszi a sofőrök autó feletti uralmát és persze a járműveket is. A másik jellegzetes ”edericsi specialitás” az esti bulizás; ennek megfelelően már az előkészületek estéjén elkezdtük a hétvégét, így egy laza péntek esti partival hangolódtunk rá a másnapi versenyre.
Szombat reggelre már minden készen állt a kezdésre; a pályák mellett foglalt helyet a fesztiválsátor és a büfé Varga Béla irányításával, így senki sem maradt se éhen, se szomjan.
A szárazságnak köszönhetően (amin még a szombati eső sem tudott javítani) szinte mindenhol por volt, kivéve az újonnan kialakított területen, amivel idén változatosabbá sikerült tenni a pályák terepviszonyait. Varga Jeromosék ugyanis most sem semmittevéssel töltötték a verseny előtti napokat, hanem egy eddig triálozásra nem használt részt tettek ”járhatóvá”, ahol viszont a sár dominált a por helyett.
Míg a szalagokon kívül a környező településekből rengeteg néző ácsorgott, addig a pályákon szintén népes versenyzői mezőny teljesített, sok helyi autóssal. A versenyzők 6 kategóriában vágtak neki a szekcióknak. A Pusztaedericshez köthető fun junior kategóriát ezúttal Lenner Márk nyerte, akinek Varga Béla navigált. A második helyet egy remélhetőleg leendő női versenyző, Varga Laura zsebelte be Varga Jeromossal. A fun kategória most is az originalos pályák könnyített útvonalain teljesített, itt Korpics László és Pika Péter vitte el az aranyat. Originalban az átlaghoz képest sokkal több versenyző vágott neki a pályáknak, közülük ezúttal Sollich György bizonyult a legjobbnak. Standardben a Varga-testvérpár, Jeromos és „multinavigátor” Béla álltak a dobogó tetején.
Ha már a standardnél tartunk, nézzük meg egy kicsit részletesebben a szabályzat szerinti követelményeket, amiknek az autóknak meg kell felelniük! Az originalra vonatkozó előírások természetesen erre a kategóriára is vonatkoznak, emellett viszont több műszaki rendelkezésnek és biztonságtechnikai előírásnak is meg kell felelniük. Kezdjük a gumikkal: 4 gumitípus a megengedett; Pápai-nehéz terep, Ficsór-mud track, Mickey Thompson-Baja Claw és Simex. A keréktárcsa átmérője max 18” lehet, szervó kormánymű felszerelhető. Ellentétben az originallal, standardben első és hátsó diffizár is alkalmazható. Hosszabb rugófelfüggesztő kengyel és rugóemelő pogácsa engedélyezett, a rugók pedig a rugótípus megtartása mellett szabadon változtatható. Ami a lökhárítókat illeti; tartozékaikkal együtt eltávolíthatók. A szélvédő megfelelő feltételek mellett szintén eltávolítható (lásd: szabályzat). Bodylift engedélyezett, a motor cserélhető, valamint a hajtáslánc módosítható.
Visszatérve a kategóriákhoz, következzen a modified! Szoros küzdelmek közepette Krucsó Zoltán és Bartos Julianna állhatott a dobogó legmagasabb fokára. A leglátványosabb szekcióteljesítés Bakos László nevéhez fűződik, aki nem elégedett meg a karókkal, hanem jobbnak látott egy fát is kidönteni a könnyebb haladás érdekében… A promodified kategóriát Magyar Szilárd és Kovács Krisztián nyerte meg, egyre biztosabbá téve ezzel a bajnokságban eddig elért helyezésüket.
A hétvége zárásaként külön kérésre vasárnap szabadedzést tarthatott a fáradhatatlan helyi brigád.
Akár triálozás, akár lazítás szempontjából tekintünk vissza, eredményesnek mondható a hétvége. Köszönet a Varga családnak a területért, az ellátásért és a díjakért, valamint a vendégszerető falubelieknek, akik pár perc alatt még a pénteki ebéd hozzávalóit is megszerezték a pályaépítéssel fáradozó csapatnak!

Lejegyezte: Liza
Lefotózta: MTTE/Csoki

2012 pusztaederics eredmenyek 01