4x4 logo
3. forduló, Öcs – 2011. május 14.

3. forduló, Öcs – 2011. május 14.

Egy versenyző szemével

Az idei triálbajnokság harmadik fordulóján visszatértünk a nyílt nap helyszínére, így Öcs sziklás akadályai már nem voltak ismeretlenek számunkra.
Ismét két napon át tehettük próbára magunkat és autóinkat.
Szombat reggel a megszokott rendezői csapat várt minket, na és persze az elmaradhatatlan bundás kenyér illata…
A vidám hangulatú és vitatott kérdéseket eldöntő eligazítás után megkezdődött a várva-várt csata.
Originálos Suzukinkat ismét kihívás elé állítottuk, és Hajdu Robi sem unatkozott navigátoromként, sőt egy laprugótörés is bonyolította a dolgunkat.
Ellenfeleink, Eigner Misi és Kónya Jani hozzánk hasonlóan küzdöttek a köves pálya nehézségéivel.
Az alapkategória repertoárjából csupán egy hiányzott, az UAZ show, amit tesóm, Fábián Tibi és aktuális négykerekűje produkál helyszínről-helyszínre.
Ottling Tomi és Őri Attila fej fej mellett hadakoztak a saját csoportjukban.
A leglátványosabb autózást ismét a Pro Modified versenyzői nyújtották. A legnépesebb mezőny most sem okozott csalódást. Elfogultság nélkül mondhatom, hogy a promodis épitett autónk Hajdu Robi vezetésével technikailag és csapatszellemben egyaránt összeállt.
Krucsó Zoli verdája új szint kapott, Boros Csabi pedig a szokásos nyugalommal indult neki a megmérettetésnek.
Fajesz kitett magáért, és trükkös pályákat varázsolt nekünk, melyeken nagyon jól éreztük magunkat saját kis csatáink közepette.
A felfutón az teljesített jól, aki az elsők között érkezett a szekcióhoz, mint Kárpáti Roland, aki mintha szárnyakat növesztett volna.
A szombati napot Hajdu Robi és navigátora, jómagam az első helyen zártuk.
Vártuk a vasárnapot, és kiderült, hogy az időjárás csak szombaton kényeztetett el minket. A verőfényes napsütés zord őszi időre váltott, de pályabíróink így is kitartóan helyt álltak.
A Pro Modified kategóriában az utolsó pályára is maradtak izgalmak.
Pavelka Timi gyors értékelése után látható volt, hogy a kiváló formánkat vasárnap is meg tudtuk tartani, így senki sem vehette el tőlünk az első helyet, és a dobogó legfelső fokára állhattunk fel.:-)
A szervezőknek: Fajesznak, Csokinak, Bálintnak, Zolinak, mi versenyzők kitartást kívánunk a nehezebb időkben is. 🙂
Legközelebb június 25-én találkozunk, Pusztaedericsen…

Lejegyezte: Reni
Lefotózta: MTTE

 

ocs2011

2. forduló, Kereki – 2011. április 16.

2. forduló, Kereki – 2011. április 16.

  Az idei év 2. helyszíneként Kerekit választottuk, amely már 6. éve ad otthont a triálozás állandó helyszíneként versenyeinknek. Ahogy eddig is, most is nagy számban jelentek meg helyi, vagy messzebbről érkezett nézők, így versenyzőink még több kíváncsiskodónak mutathatták meg, mi tudnak.

            A hétvége a szokásos módon zajlott. A homokos, laza szerkezetű talajon több látványos megmozdulást láthattunk; borulásokat-többször talpra állással, és persze nem kevés autó ásta bele magát a homokba. A homokbánya nem volt annyira autót próbáló, mint az előző verseny Kövestetőn, ahol a kövek nehézségeivel és a fák akadályaival kellett megbirkózni. Jogosan mondhatjuk, hogy mindenki jól érezte magát. A hangulat emelkedéséhez hozzásegített a tökéletes időjárás, a látványos szekcióteljesítések és nem utolsó sorban a szervezők és a pályabírók fáradhatatlan helytállása. Már megszokottnak mondható, hogy az RC triálos csapat is tiszteletét tette; most nekik is akadtak ellenfeleik a helyi erők személyében.

Versenyzőink jó hangulattal küzdöttek a dobogós helyekért, némi változást és új arcokat tartogatva nekünk. A távolságot leküzdve új fun-os versenyzőnk lábon hozta Kazincbarcikáról az autóját-és meg is nyerte a fun kategóriát. Egyetlen női ex-promodi-s versenyzőnk Fábián Reni személyében-aki standard-ban kezdte triálos pályafutását-most original-ban indult el.

A szervezéstől a lebonyolításon át az utómunkálatokig egyesületünk oszlopos tagja, Sas Attila, és lelkes csapata nagy segítséget nyújtott-ahogy eddig minden évben.

            A 3. forduló május 14-15-én kerül megrendezésre Öcsön, várunk minden vállalkozó szellemű új és megszokott versenyzőt – és persze mindenkit, akit egy kicsit is érdekel a triálozás!

Lejegyezte: Liza
Lefotózta: MTTE

kereki2011

 

1. forduló, Kövestető – 2011. március 26.

1. forduló, Kövestető – 2011. március 26.

…avagy a modellautóktól az Amarokon át a triálos autókig

                 A 2011-es évet egy új triálos helyszínen kezdtük, a Hosszúhetényhez közeli Kövestetőn. Ahogy ígértük, nem egy különlegességgel szolgáltunk a helyszínre érkezőknek: láthattak ”kisautókat, nagyautókat” és tesztautót egyaránt.
A pályaépítés a szokásos módon már csütörtök reggel megkezdődött, Fajesz a kövek ellenállásával nem törődve ütötte a karókat az erdőben és a ”hegyoldalon”. Péntek este a parkolóhelyek kiszalagozásával ért véget a ”terepgyakorlat”, éhségünket pedig egy hosszúhetényi házias vendéglőben csillapítottuk. Az utolsó simításokat éjszakába nyúlóan végezték hostess-lányaink és az elnökünk.
Szombat reggel szerencsére napos időre ébredtünk, és elkezdődhetett a hétvégi pörgés. A 10 órai kezdést egy fun kategória szintű ”pályán” való feljutás előzte meg. A megmérettetés után a versenyzőknek lehetőségük volt nevezni, ezáltal egy új póló tulajdonosaivá váltak. A büfés reggeli után került sor az eligazításra. A szekciók teljesítése előtt a versenyzők átnézték a pályákat, volt, aki repülőből próbált új stratégiát kidolgozni. Ezután kezdődött a délelőtti 4 szekció teljesítése. A változatos terepű pályák sok meglepetést tartogattak versenyzőink számára; volt, aki nem elégedett meg a pálya adta lehetőségekkel, és egy fán folytatta a versenyt, más – megkönnyítve a kiszállást – az ajtaját hagyta ”szuvenírként” a pálya mellett. Eközben az RC triálosok modellautóik versenyeztetésével szórakoztatták a közönséget. Az Autó City Pécs jóvoltából felajánlott új Volkswagen Amarok tesztelésére egész szombaton lehetőségünk volt – a terepnek köszönhetően sikerült is egyszer egy lehetetlennek tűnő helyzetbe tenni az autót. Ennek következtében nem csak az előre kijelölt pályákon kellett megoldani a problémákat, hanem itt is kellett használni a csörlőt. Az ebéd elfogyasztása után a másik 4 pálya teljesítése folyt – nem kevés izgalommal. A délutáni órákban került sor a modellautók lebírálására, triálos szabályok szerint. A szekciók teljesítése után dobogóra állhattak a modellautók ”vezetői”, majd Hosszúhetény alpolgármester-asszonya mondott egy rövid beszédet, és invitált mindenkit egy esti batyus-bulira. Befejezésként néhány vállalkozó szellemű versenyző – és szervező – részt vett a gyorsulási pályán Terep Sprint kategóriában. Sötétedés után visszaérkezve a szállásra próbáltuk kipihenni az eddigi fáradalmakat – nem túl sok sikerrel, ugyanis rögtön indultunk vacsorázni. Családias hangulatban telt az este – néhányan taktikát váltva a pályákon kívül próbálták megszerezni az 1. helyet.
Vasárnap reggel felébredve nem túl nagy lelkesedéssel tapasztaltuk, hogy egész éjjel esett az eső, de a jó oldala is megmutatkozott: sokkal izgalmasabbá tette a pályákat. Ahogy eddig is, vasárnap ”csak” 6 pályát kellett teljesíteni; 3-at délelőtt és 3-at délután. Természetesen nem hagytuk őket ugyanúgy, ahogy előző nap voltak – a már fent említett pályaépító-munkás „Ha itt mentek, ide ütöm”-alapon ütött át pár karót, így néhány pálya ”hamar befejezhetővé” vált. Az utolsó versenyző beérkezése után megkezdtük a pontok összesítését és az eredményhirdetést. Először a szombati Terep Sprint díjait osztottuk ki, majd a kategóriák nehézsége szerint folytatódott a serlegek és oklevelek átadása.
Összességében adrenalindús helyzetekben gazdag hétvégét zártunk. Reméljük, hogy a következő – második – fordulóra még több versenyző látogat el, és a fun-osok is tiszteletüket teszik. Várunk minden érdeklődőt április 16-17-én a kereki Sapkadombra!

Lejegyezte: Liza és Otti
Lefotózta: MTTE

kovesteto2011

Nyílt nap, Öcs – 2011. március 05.

Nyílt nap, Öcs – 2011. március 05.

MTTE Nyílt nap

Az idei évben kerül először megrendezésre az MTTE nyílt napja. Célunk a triál megismertetése és megszerettetése, valamint a 2011-es év lendületes kezdése volt.

         Október óta először került újra az előmunkálatok közé a pályák felütése. Az öcsi bányát választottuk helyszínként – ami azóta egy kicsit meg is változott. 4 pálya állt mind a versenyzők, mind a vizsgázó pályabírók rendelkezésére. A szekciók teljesítése előtt nem maradhatott el az autók biztonságtechnikai átnézése, és a nevezési díj leadása sem. Azoknak sem kellett kétségbeesniük, akik megfeledkeztek a nevezési díjról; Kónya Jani jóvoltából ez is megoldódott (fél tálca kindertojás).
A szekciók teljesítése úgy zajlott, ahogy már a versenyeken megszokhattuk: a délelőtti és a délutáni autózás között ebédre volt lehetőségünk. A bírók vizsgázása alatt a vizsgáztatók gondoskodtak a megfelelő képzésről – ki-be járkáltak a pályán, vagy éppen külső segítséget adtak az éppen versenyző embernek-ameddig ez meg nem lett tiltva.

Bírónknak nem volt könnyű dolguk, főleg a néhány különlegesre sikerült autóval. Az original kategóriába sorolható dobozos teherautónak látszó tárgytól, a ”4×4-es terep-golfkocsiig” minden autó megtalálható volt. Közel 20 versenyző vett részt autóval, örömünkre új arcokkal is találkoztunk. A már ismert, régi versenyzők is felbukkantak – néhányan még autójuk nélkül, amiken már az utolsó simításokat végzik, hogy elkészüljenek idénre.

A délutáni pályák teljesítése után kiosztottuk az okleveleket,és a bírók sikeres vizsgájáról tett bizonyítványok is gazdájukra találtak.

         Mindent összevetve sikeres előfutamon vagyunk túl. Ez többek között a napsütéses időnek, a vállalkozó szellemű versenyzőknek és a lelkes bíróknak köszönhető. A tavasz megérkezésével lassan elérünk az 1.futamig, amit egy új triálos helyszínen, a Hosszúhetény melletti Kövestetőn tartunk március utolsó hétvégéjén – több különleges eseménnyel vegyítve. Várunk minden érdeklődőt!

Lejegyezte: Liza
Lefotózta: MTTE