4×4 Junior Triál – Műszaki rendelkezések
4×4 Junior Triál Műszaki Rendelkezések
2.0. A szabályzat
A mindenkor érvényben lévő 4×4 Junior Triál Műszaki Rendelkezéseket a Magyar Terepjárós Triál Sport Egyesület (továbbiakban: M.T.T.E.) adja ki.
2.1. Engedélyezhető járművek
A 4×4 junior triál edzéseken két- vagy négykerék meghajtású járművek vehetnek részt. Csak az egyesület által regisztrált forgalmazók által kereskedelmi forgalomban kapható, gyári állapotú buggyval lehet nevezni, melynek teljesítménye nem haladhatja meg a 10kW-ot. Quadok, ATV-k, UTV-k és egyéb, nem meghatározható járművek nem indulhatnak.
2.2. Általános rendelkezések
Minden, a gépjárművön való nem kifejezetten engedélyezett változtatás tilos. Egy megengedett változtatás nem vonhat maga után meg nem engedett változtatást.
Gyári/széria állapotnak nevezik azt, ahogy a jármű az EU országokban a gyárból, illetve a főimportőrtől kikerül.
Minden tartozék és extra felszerelés, amely a jármű vásárlásakor felár ellenében a gyártól, illetve a főimportőrtől megrendelhető/igényelhető, e szabályzat értelmében gyárinak/szériának számít, amennyiben egyéb korlátozás nem áll fenn. Csak benzin, dízel és elektromos üzemű járművel vehetnek részt a rendezvényen.
2.3. Biztonsági előírások
2.3.1. Ülések
Minden kategóriában érvényes, hogy az utasok üléseit mereven, szilárdan kell rögzíteni. Fejtámla használata kötelező.
2.3.2. Gázmozgató mechanika
A gázmozgató mechanika sérülése esetén a motornak alapjárati fordulatszámra kell visszaállnia (pl.: gázrudazat visszahúzó rugó).
2.3.3. Hasvédő lemez
Szabadon használható.
2.3.4. Áramkör megszakító
A főáramkör megszakítónak minden elektromos áramkört meg kell szakítania (akkumulátor, generátor, gyújtás, elektromos kezelő berendezések, stb.).
Ennek úgy kell működnie, hogy működtetése esetén a robbanómotoros járműnél a járó motort leállítsa, elektromos meghajtású járműveknél az elektromos motor áramellátását megszüntesse. Rendelkeznie kell egy érthetően jelölt ki/be pozícióval. Ezen előírások kezdő és haladó kategóriájú járműveknek ajánlott.
2.3.5. Üzemanyagtartály/akkumulátor
Az üzemanyagtartálynál, elektromos meghajtású jármű esetén akkupakknál, semmilyen átalakítás, bővítés nem engedélyezett. Szükség esetén az utastértől tűzálló védőfallal kell elválasztani.
Az akkumulátor „pozitív” pólusát szigetelőanyaggal (pl.: gumilappal) le kell takarni.
2.3.6. Folyadékvezeték/elektromos vezeték
A karosszérián kívüli üzemanyag-, olaj- és fékvezetékek sérülésének megakadályozása érdekében (pl.: kövek, korrózió, törések, stb.) gondoskodni kell a megfelelő védelemről. A karosszérián belül a vezetékeket esetleges tűzveszély ellen megfelelő burkolattal védeni kell.
2.3.7. Biztonsági öv
A kezdő és haladó kategóriában egyaránt legalább négypontos öv az előírás.
A gépjármű vezetőnek be kell kötnie magát. Az alkalmazott övrendszert az előírásainak megfelelően kell felhelyezni, nem manipulálható.
2.3.8. Védőháló/-rács
Jelen állás szerint ajánlott, de nem kötelező.
2.3.9. Borulásvédelmi berendezés
Kötelező: a gyári borulás védelmi rendszer (bukókeret) semmilyen módon nem alakítható át. Megbontása, bővítése nem engedélyezett. Sérülése esetén a szakmai vezető iránymutatásai a mérvadóak.
2.3.10. Sisakok
Minden kategóriában és minden szekcióban EU szabványos bukósisak kötelező.
2.3.11. Overálok/zárt ruházat
Minden gépkocsivezetőnek, navigátornak kötelező.
Az overálnak nem kell tűzállónak lennie, viszont ebben az esetben kizárólag pamutból lehet, ugyanúgy, mint a zárt, hosszú ujjú és hosszú szárú ruházat.
A szövegezésből adódó vitákban az M.T.T.E. vezetősége hoz döntést.
A SZABÁLYZAT SZERZŐI JOGVÉDELEM ALATT ÁLL, FELHASZNÁLÁSA MAGYARORSZÁGON A
Magyar Terepjárós Triál Sport Egyesület
ENGEDÉLYE NÉLKÜL TÖRVÉNYBE ÜTKÖZŐ CSELEKEDET!
Érvényes: 2022.01.01-től visszavonásig.