4x4 logo

Európa Bajnokság – Csehország – 2011. augusztus 05.

Eredmények:

Original 2. hely: Eigner Mihály – Grünwald Pál

Promodified 9. hely: Boros Csaba – Jäger Dániel

Promodified 10. hely: Hajdu Róbert – Fábián Renáta

Eurotrial Európa Bajnokság 2011.

         Augusztus 5-7 között a csehországi Sedlcanyban rendezték meg az idei Európa Bajnokságot. 15 nemzet bajnokai képviseltették magukat és mérkőztek meg az Európa Bajnok címért; Eigner Misinek 2., a magyar csapatnak pedig a 8. helyre sikerült felküzdenie magát az éles versenyben.
A magyar csapat vezetői és a résztevők egy része már a hét közepén megérkeztek a helyszínre, péntekre pedig már a versenyzők is leparkolták az autókat. Ennek ellenére nem indult legegyszerűbben az EB a magyar csapatnak – több okból is. Először is, nem túl kellemesnek mondható meglepetést okoztak nekünk a pályákkal, ugyanis még komolyabb bejárás sem kellett ahhoz, hogy megállapítsuk a nehézségi szinteket (amik a jelek szerint egy kissé elcsúsztak a reálishoz képest…). A legtöbb helyen méteres gödrökkel, kisebb fajta tavakkal, tégla-és sárkupacokkal, vagy hegyes sziklákkal tarkított pályák komoly fejtörést okoztak a versenyzőknek – az összes kategóriában.
A következő mérföldkő a gépátvétel volt – itt is adódtak kisebb problémák. Kónya Jani és Sollich Gyuri autóján többször is kellett átalakításokat végezni, mire végre sikeres lett az átvétel, Krucsó Zoliék pedig feljebb léptek – modi helyett promodiban szálltak szembe ellenfeleikkel.
Természetesen már az első napon bemutatkoztunk; a tesztpályán az elvetemültebbek látványos mutatványokat hajtottak végre: Hajdu Robi nem tartotta talpon az autót.
Délután került sor a felvonulásra, ahol az EB-n versenyző összes autó végigvonult a pályáktól kezdve a városon át vissza a park ferméig. Persze ez sem volt akciómentes; Kutyiék és Magyar Szisziék úgy gondolták, hogy a két autót egyesítve haladnak át a városközponton, de ezt a rendezőség sem díjazta túlságosan.
Este egy rövid eligazítást tartottunk – csapatépítő tréningként, ahol már látszott, hogy remek hangulatban fog telni a hétvége. Késő estére pedig nem maradt más, mint a szokásos, hajnalig tartó ”eligazítás”, és a szombati időjárás kiszámítása.
Szombat reggel 8-kor megkezdődött a 2 napig tartó versengés. A 2 nap alatt számtalan látványos mutatványt láthattunk, és a szokásos borulásokban sem volt hiány; Eigner Misit és Moflyt kivéve mindenki megmutatta az autója alvázát.
Kónya Jani – mint volt Európa Bajnok, navigátora, Oross Tamás segítségével ehhez mérten próbálta teljesíteni a szekciókat. Sollich Gyurival karöltve a szokásos versenyzési módszerüket alkalmazták; az apró trükköket, az alacsony autók miatt pedig a nagy gázzal való, lendületes közlekedést.
Eigner Misi és navigátora, Grünwald Pál – egyben a magyar csapat vezetői is – Európa Bajnokhoz méltóan, alaposságához mérten járta be és teljesítette a szekciókat.
Fábián Tibi és Balogh Attila ismét elnyerte a képzeletbeli ”közönségkedvenc díjat” – ahogy itthon is. Akadályt nem ismerve törtek át mindenen a dobozos UAZ-zal, és ha nem is sikerült befejezniük a pályát, a közönség akkor is hangos tapssal jutalmazta őket.
Az Eigner Misi által delegált német versenyző, Dominik Keuper és navigátora, Florian Rüwwe is a magyar csapatot erősítette; a nekünk ismeretlen páros a szokásos formáját hozta.
Egyetlen standardes indulónk, a volt Európa Bajnok, Mofly, új navigátorával, Gulyás Gáborral, de a régi autójával rutinosan versenyzett és jól teljesített, sikerét csak egy szombaton kihagyott pálya törte meg.
Modis versenyzőpárosunk, Krucsó Zoli és Aranyi Peti kénytelen volt promodiban nevezni – ez viszont csak a gépátvételnél derült ki. A keményebb kategóriában is jól teljesítettek, sajnos az autójukon olyan műszaki hiba jött elő, ami a további versenyzés feladására kényszerítette őket.
Hajdu Robi, a csapat egyik „bohóca”, és egyetlen női navigátorunk, Fábián Reni ellentmondást nem tűrően, a tőlük megszokott módon csapatott végig a pályákon.
Boros Csabi az öreg rókák rutinjával, és új navigátor, Jäger Danival vágott neki az EB-nek. Rutinosan irányította az autót, a tőle elvárhatóan teljesített, és még a közönséget is megrémisztette egy veszélyes 3-as kapu teljesítéssel; majdnem teljesen tetőre borított autója alatt 1 percet töltött – a sártengerben, letesztelve ezzel navigátora strapabíróságát és életfunkcióit.
Kutyi és Csibe protoban próbált szerencsét, bár kiderült, hogy a trophys ”csőszamár” a fele akkora kerekeivel és dupla súlyával nem a legalkalmasabb erre. Ennek ellenére nagy kitartással, hősiesen küzdöttek, és a fáradtságuk ellenére a lelkesedésük nem hagyott alább.
Magyar Sziszi leporolta régi triálos autóját, és navigátora, Pippo segítségével ügyesen teljesített – már a pénteki tesztpályán is. Egy technikai probléma miatt viszont vasárnap reggel a verseny feladására kényszerültek.
A fárasztó küzdelmek után vasárnap este mindenkinek jól esett, amikor végre nyugiban végignézhette az eredményhirdetést, ahol együtt örülhettünk annak, hogy originalban Eigner Misiék 2. helyezést értek el. Ezután következett az unalmasnak nem mondható záróbuli. A hétvége levezetéseként szinte mindenki kitáncolta magát, a színpadon pár merész vállalkozó az énekesnőt próbálta becserkészni, de volt, aki más nyakában ülve lengette a magyar zászlót.
Minden indulónak gratulálunk, hősiesen és akadályt nem ismerve küzdöttetek! Köszönet azoknak, akik kint voltak velünk, és személyesen szurkoltak a magyar versenyzőknek, jelenlétükkel pedig erősítették a magyar csapatot és segítettek mindenben! Jövőre Svájcban rendezik az Európa Bajnokságot, reméljük, hogy még többen leszünk és még jobban teljesítetek!

http://www.youtube.com/watch?v=0rr7uQyjyk4

Lejegyezte: Liza